Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν. Φ. Ντοστογιέφσκι

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ:

·     Α.Α.Τ.: Μια ιστορία, ο κύκλος αναφοράς και το στρεφόμενο διάνυσμα

·     Α.Α.Τ.: Μια ιστορία, ο κύκλος αναφοράς και το στρεφόμενο διάνυσμα

·     Α.Α.Τ.: Μια ιστορία, ο κύκλος αναφοράς και το στρεφόμενο διάνυσμα



  ταλάντωση, (με αναλυτικές  απαντήσεις)


  • Κ.ά.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ =  ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ (4o ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ)

Ένα σώμα εκτελεί αατ πλάτους Α και γωνιακής συχνότητας ω. 
Α.  Σε ποιες θέσεις ισχύει:
Δυναμική ενέργεια ταλάντωσης =  Κινητική  ενέργεια;
Β.  Ποιες είναι οι τιμές της ταχύτητας, της επιτάχυνσης και της δύναμης επαναφοράς στις θέσεις αυτές;

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

ΤΡΙΑ test ΣΤΙΣ ΑΠΛΕΣ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ


1ο test (15 min – πολλαπλής επιλογής με αιτιολόγηση)
Η απομάκρυνση x ενός απλού αρμονικού ταλαντωτή σε συνάρτηση με το χρόνο δίνεται από το πλαϊνό διάγραμμα. Η επιτάχυνση του σώματος και η ταχύτητά του έχουν αντίθετες κατευθύνσεις τη χρονική στιγμή που αντιστοιχεί:
α.  στο σημείο Α,    
β. στο σημείο Β,
γ.  στο σημείο Γ,    
δ. στο σημείο Δ. 

 Όλο το test ...(μαζί με τις απαντήσεις)   

2ο test (15 min – πολλαπλής επιλογής με αιτιολόγηση)
  Η ταχύτητα ενός αρμονικού ταλαντωτή, τη στιγμή που αυτή μεταβάλλεται με μέγιστο ρυθμό, είναι:
α.  μηδέν,     
β. υο,     
γ. υo/ 2 ,        
δ. δεν ορίζεται, υπάρχουν πολλές τιμές.


3ο test (45 min)   
 Ένα σώμα εκτελεί α.α.τ. πλάτους 10 cm και περιόδου Τ. Κάποια στιγμή βρίσκεται σε μια από τις ακραίες θέσεις της τροχιάς του. Πόσο είναι το μέτρο της μετατόπισής του από τη θέση αυτή Τ/6 s αργότερα;
α. 5 2  cm,     
β. 5 3  cm,     
γ. 5 cm,     
δ. 10 cm.

Όλο το test ...     και οι   

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011

Τι είναι η Δυσλεξία;

Δυσλεξία: Η απελπισία των δασκάλων, των γονέων και των έξυπνων παιδιών...

Άριστα ...!!! Τα παιδιά φεύγουν χαρούμενα από το σχολείο, δείχνουν την βαθμολογία τους. Περήφανοι περιμένουν οι γονείς να τα αγκαλιάσουν.
Άλλα παιδιά όμως κρατάνε κλειστή τη βαθμολογία τους. Οι γονείς απομακρύνουν τα παιδιά τους από το σχολείο, αποφεύγοντας τα σχόλια. «Τι βαθμούς πήρες;».
0 δάσκαλος προηγουμένως ενημέρωσε τους γονείς. 0 ίδιος απογοητευμένος για την χαμηλή απόδοση του παιδιού. Οι γονείς με ραγισμένες καρδιές φεύγουν από το σχολείο. Τα παιδιά κουβαλάνε ένα βάρος, ντρέπονται και στο σπίτι κλαίνε. Έτσι αρχίζουν αρκετά παιδιά τις διακοπές τους.
Αρκετά από αυτά τα παιδιά κάνουν ό,τι μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση τους στα γραπτά, στην ορθογραφία, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά, κ.λπ. Γνωρίζω παιδιά που έχουν κάθε μέρα δασκάλες στο σπίτι να τα βοηθήσουν με τα μαθήματα τους. Όταν έχει φύγει ο δάσκαλος κάνει ο γονιός μια επανάληψη στην ύλη. Γονείς που έχουν δώσει μια περιουσία για να έχει το παιδί τους μια καλύτερη απόδοση στο σχολείο. Παιδιά που κάθονται ώρες στο σπίτι, για να διαβάζουν (3-5 ώρες ημερησίως). Αυτά που μαθαίνουν όμως δεν περνάνε στη μνήμη τους, όπως θα έπρεπε. Στην καλύτερη περίπτωση θυμούνται το μάθημα για λίγη ώρα. Την επόμενη μέρα στο τεστ τα έχουν ξεχάσει εντελώς. Σαν να μην έχουν διαβάσει καθόλου.
Η απογοήτευση των δασκάλων και των γονέων αφήνει σημάδια στα παιδιά και στους ίδιους. Ίσως η απογοήτευση τους αποτελεί μεγαλύτερο βάρος παρά τους βαθμούς που δεν είναι ικανοποιητικοί. Ακόμα όταν κρύβουν την απογοήτευση τους, τα παιδιά αισθάνονται πως έχουν αδικήσει τους γονείς τους και τους δασκάλους τους.
  Ο δάσκαλος και οι γονείς έχουν την εντύπωση πως το παιδί μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα γλώσσας και μαθηματικών όπως όλα τα άλλα έξυπνα παιδιά της τάξης του. Ξαφνικά όμως δεν μπορεί το παιδί να προχωρήσει στα γράμματα. Και όταν αυτό το έξυπνο παιδί κοιτάζει γύρω του, διαπιστώνει πως τα άλλα παιδιά είναι ικανά για κάτι που δεν μπορεί να το κατανοήσει το ίδιο.

Υπάρχουν δύο τρόποι. 0 ένας τρόπος είναι το παιδί να κλειστεί στον εαυτό του (συνήθως αυτό παρατηρείται στα κορίτσια). 0 άλλος τρόπος είναι το παιδί να κάνει αστεία στην τάξη και να ενοχλεί τους συμμαθητές του. (Αυτή η ενοχλητική συμπεριφορά παρατηρείται περισσότερο στα αγόρια). Το αποτέλεσμα είναι εκνευρισμός από την πλευρά των δασκάλων, εκνευρισμός από την πλευρά των γονέων. Το παιδί αισθάνεται μπερδεμένο από την κατάσταση.
Συνήθως ο δάσκαλος έχει την εντύπωση πως ο γονέας ευθύνεται για την κακή συμπεριφορά του παιδιού. 0 γονέας νομίζει ότι ο δάσκαλος ευθύνεται για την χαμηλή απόδοση του παιδιού. Εδώ χρειάζεται προσοχή...
Η συμπεριφορά στην τάξη μπορεί να μην είναι όμοια με την συμπεριφορά στο σπίτι. Έτσι γίνονται παρεξηγήσεις. Αν θα γινόταν μια ανοιχτή συζήτηση εξ αρχής πολλά προβλήματα δεν θα έπαιρναν διαστάσεις όπως βλέπουμε συχνά στα σχολεία.

Ένας μεγάλος αριθμός παιδιών που αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα πάσχει από δυσλεξία.             (Δυσλεξία = Δυσκολία στο διάβασμα και στη γραφή).
Δεν είναι καθυστερημένα, ούτε έχουν χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Αντίθετα η νοημοσύνη τους είναι μια χαρά.

Στα παιδιά με δυσλεξία δουλεύει το δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου πιο πολύ. Και έτσι ο φανταστικός τους κόσμος με εικόνες (σαν ταινία) δουλεύει τέλεια. Η λεκτική ανάπτυξη, όσο αφορά την ανάγνωση και τη γραφή, μένει πίσω.

Προσοχή: Η ομιλία του δυσλεκτικού παιδιού μπορεί να είναι καλύτερη από εκείνη των άλλων παιδιών της ηλικίας του.

Στα παιδιά αυτά διαπιστώνεται μια διαφορετική αντίληψη του χώρου και του χρόνου.

Στο παιδί που πάσχει από δυσλεξία, πολλές περιοχές του εγκεφάλου ενεργοποιούνται συγχρόνως, κι έτσι μπερδεύεται. Ακούγονται οι ήχοι πιο δυνατοί, η όρασή του αλλάζει (π.χ. τα γράμματα χορεύουν ή συγχέονται,  μπερδεύει γράμματα με νούμερα, χάνει τη γραμμή συνεχώς, δε βλέπει τελείες-κόμματα), αισθάνεται ξαφνικά να ζεσταίνεται ή έχει την αίσθηση της ναυτίας εφόσον τα γράμματα μπροστά του κουνάνε.
Τρία παραδείγματα
1)
γ = λ , α = ε, δ = ρ,

π = μ, 6=9, 3=ε

Λ=Δ, Φ=Ψ.

γάλα = λέγε

πάμε = μέπα
2)
σκόρδο = σκουπίδια

γριά = γιαγιά

αργά = σιγά
3)
18 = 81
Στη γραφή επίσης δυσκολεύεται. Παρατηρείται το φαινόμενο της στρεφογραφίας  (π.χ. θ-δ, ε-3, b-d), καθώς και παράλειψη γραμμάτων/συλλαβών) και επανάληψη συλλαβών.  Δε βάζει τόνους και σημεία στίξης, δε γράφει πάνω στη γραμμή, αλλά κάπου στη μέση της σελίδας ή του τετραδίου.
Η δυσλεξία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επίδοση του παιδιού και στα μαθηματικά και στη μουσική.

Σε γενικές γραμμές το παιδί δεν αντιλαμβάνεται πως τα πράγματα έχουν μια σειρά. Δεν αναγνωρίζει αιτία και αποτέλεσμα.
Δεν θυμάται κανόνες. Οι γονείς/δάσκαλοι συνέχεια επαναλαμβάνουν τους ίδιους κανόνες. Όμως λίγη ώρα μετά το παιδί κάνει τα ίδια λάθη.
Αφαιρείται, δεν μπορεί να ξεχωρίσει τι είναι σημαντικό και θέλει προσοχή. Βλέπει  λεπτομέρειες και ακούει ήχους γύρω του, που δεν έχουν άμεσα σχέση με το μάθημα . Τα παπούτσια με τις εικόνες των δεινοσαύρων τραβάνε την προσοχή του και όχι τα λόγια του δάσκαλου.
Πολλές φορές χασμουριέται, όχι γιατί βαριέται αλλά από την μεγάλη προσπάθεια να παρακολουθήσει το μάθημα. Για να αξιολογήσουμε το παιδί που πάσχει από δυσλεξία, ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι γίνεται στο κεφάλι του.

Γνωρίζοντας όλα αυτά, είναι λογικό πως το παιδί, προσπαθεί να αποφύγει ό,τι έχει σχέση με την ανάγνωση και την γραφή.
ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ 

Η δυσλεξία είναι σχετικά συχνή. Επηρεάζει περίπου το 4% του πληθυσμού.Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την αντιμετώπιση του προβλήματος της δυσλεξίας. Τα τελευταία χρόνια γίνεται παγκοσμίως δεκτό πως το πρόβλημα είναι μεγάλο. Τα παιδιά που στο παρελθόν σταματούσαν την εκπαίδευση τους αρκετά νωρίς μπορούσαν να στραφούν σε μια τέχνη και να την ασκήσουν. Στις μέρες μας δεν υπάρχουν πια δουλειές που να μην απαιτούν βασικές γνώσεις στην ανάγνωση, στη γραφή, στα μαθηματικά και σε μια ή περισσότερες ξένες γλώσσες.


ΠΡΟΣΟΧΗ!
Πολλά από τα δυσλεκτικά παιδιά είναι και τελειομανή. Βλέπουν στην φαντασία τους, πως είναι τέλεια τα πράγματα. Η δυστυχία τους είναι, πως δεν μπορούν να το πετύχουν στο σχολείο. Στην συνέχεια της ζωής τους όμως, αρκετά παιδιά θα μας εκπλήσσουν με τα έργα τους.Υπάρχουν πολλοί διάσημοι και πετυχημένοι άνθρωποι με δυσλεξία, όπως ο Walt Disney, ο Tom Cruise και ο Άλμπερτ Αϊνστάιν.
Αν χρειάζεστε βοήθεια, δεν πρέπει να ντρέπεστε να τη ζητήσετε.
  • Ενημερωθείτε στο σύνδεσμο:  www.dyslexia.gr  της Ελληνικής εταιρίας δυσλεξίας, που έχει ιδρυθεί από μια ομάδα γονέων πλαισιομένη από ειδικούς επιστήμονες.

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

ΟΠΩΣ ΠΕΡΣΙ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ  Β.

Νερό; Ποιο νερό;

Δύο νεαρά ψάρια εκεί που κολυμπούσαν συνάντησαν ένα γέρικο ψάρι που κολυμπούσε προς το μέρος τους. Τα χαιρέτισε λέγοντας: "Καλημέρα νεαροί μου! Πως είναι το νερό σήμερα;" Τα δυο ψάρια δεν απάντησαν και συνέχισαν να κολυμπούν. Σε μια στιγμή σταματά το ένα, κοιτάζει απορημένα το άλλο και το ρωτά: "Τι είναι το νερό, ρε συ;"


Το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας : Τα ψάρια είναι τα τελευταία που θα αναγνωρίσουν το νερό.
Με άλλα λόγια, η πιο φανερή, η πιο σημαντική πραγματικότητα στη ζωή μας είναι εκείνη που δύσκολα θα τη δούμε και θα μιλήσουμε γι αυτή. Η γνώση δεν μετρά. Το σημαντικό είναι η επίγνωση. Να έχεις επίγνωση του τι είναι πραγματικά σημαντικό, που όμως είναι κρυμμένο από την επιφανειακή ματιά. Βρίσκεται όμως γύρω μας και θα πρέπει να θυμίζουμε στον εαυτό μας κάθε φορά ότι είναι εκεί.


ΤΟΥ ΑΛΚΗ
  Το Δέντρο
Είχε το Δέντρο δυο κλώνους. Και κάθε κλώνος ήταν βαρυφορτωμένος με φρούτα. Φρούτα όμορφα, γυαλιστερά σαν πετράδια, ζουμερά και ολόγλυκα. Τουλάχιστον έτσι έδειχναν. Και λέω έδειχναν γιατί κανείς, ποτέ, δεν είχε τολμήσει να τα δοκιμάσει.
Ένας πανάρχαιος θρύλος, παλιός όσο και το Δέντρο, το έλεγε πολύ καθαρά: ο ένας κλώνος είχε φρούτα γλυκά και θρεπτικά, ο άλλος όμως είχε καρπούς δηλητηριασμένους. Συνέχεια ...

ΤΟΥ  ΓΙΩΡΓΟΥ  Γ
« ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΑΣ» – Χόρχε Μπουκάι
Τη μέρα εκείνη ο Χόρχε με περίμενε με ένα παραμύθι.
Όταν μεγάλωσε ο πατέρας του του είπε:
« Παιδί μου, δε γεννιόμαστε όλοι με φτερά. Μπορεί να μην είσαι υποχρεωμένος να πετάξεις, νομίζω όμως πως είναι κρίμα να μείνεις μόνο στο περπάτημα αφού έχεις τα φτερά που ο καλός Θεός σου έδωσε.»
«Μα δεν ξέρω να πετάω» απάντησε ο γιος.
«Σωστά…» είπε ο πατέρας. Και περπατώντας, τον πήγε ως το χείλος του γκρεμού, στο βουνό


ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ
Ο σκύλος του Αλκιβιάδη
Ο Αλκιβιάδης λοιπόν, αυτός ο υπερφίαλος, ματαιόδοξος, εγωπαθής και τελικά προδότης της πόλης του Αθηναίος αγόρασε κάποτε έναν σκύλο σπάνιας ράτσας, στην τιμή των 70 μνων (7.000 αρχαίες δραχμές), για τον οποίο ασφαλώς η Αθήνα θα μίλησε πολύ.
 Όταν σταμάτησαν να μιλάνε για τον «σκύλο του Αλκιβιάδη», αυτός έκοψε την πολύ ωραία ουρά του σκύλου του, ώστε να ξαναρχίσουν να μιλάνε γι' αυτόν!
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο -που έγραψε αυτή την ιστορία 5,5 αιώνες μετά- όταν οι φίλοι του τον επιτίμησαν γι' αυτή του την πράξη, ο Αλκιβιάδης τους είπε: «Θέλω οι Αθηναίοι να μιλάνε γι' αυτό, ώστε να μη λένε τίποτα χειρότερο για μένα»!

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ
Ο φτωχός και ο πλούσιος
Σε ένα χωριό της Ανατολής ζούσε κάποτε μία πολύ φτωχή οικογένεια που είχε εφτά παιδιά. Για σπίτι είχανε ένα καλύβι σκεπασμένο με καλαμιές και γύρω - γύρω πάλι φυλαγμένο με καλαμιές.
Το ψωμί της οικογένειας ήταν πάντα λιγοστό. Όταν βοηθούσε η τύχη φώναζαν τον πατέρα για δουλειά και για μεροκάματο, του δίνανε ένα ψωμί ή καμπόσο αλεύρι. Το αλεύρι που μαζεύονταν η μάνα το ζύμωνε και το φούρνιζε μέσα σ ' ένα λάκκο ...

Συνέχεια ...
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
Ο ερευνητής
Αυτή είναι η ιστορία ενός ανθρώπου τον οποίο εγώ θα χαρακτήριζα ερευνητή …
Ερευνητής είναι κάποιος που ψάχνει, όχι απαραιτήτως κάποιος που βρίσκει.
Ούτε είναι κάποιος που ξέρει στα σίγουρα τι είναι αυτό που ψάχνει. Είναι, απλώς, κάποιος για τον οποίο η ζωή αποτελεί μια αναζήτηση. Μια μέρα, ο ερευνητής ...
.
ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ
Ο φούρνος του Χότζα
Ο Νασρεδίν Χότζας βάλθηκε κάποτε να χτίσει ένα φούρνο. Ενώ τον έχτιζε, τον πλησίασε ένας γείτονας και του είπε:
- Εδώ όταν πιάσει νοτιά, τα σαρώνει όλα. Εκεί που έχεις βάλει το άνοιγμα θα μπαίνει ίσια μέσα. Να βάλεις το άνοιγμα κατά το βοριά.
Ο Χότζας βρήκε σωστή τη συμβουλή. Γκρέμισε λοιπόν όσο είχε χτίσει και βάλθηκε να τον χτίζει με το άνοιγμα προς το βοριά. Μετά από λίγο πέρασε ένας άλλος γείτονας και του είπε:


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ

Φακές ή Δανεικά

Μία μέρα ο Διογένης έτρωγε ένα πιάτο φακές καθισμένος στο κατώφλι ενός τυχαίου σπιτιού. Δεν υπήρχε σε όλη την Ελλάδα πιο φθηνό φαγητό από μία σούπα με φακές. Μ? άλλα λόγια, αν έτρωγες φακές σήμαινε ότι βρισκόσουν σε κατάσταση απόλυτης ανέχειας. Πέρασε ένα απεσταλμένος του άρχοντα και του είπε: «Α! Διογένη, Αν μάθαινες να μην είσαι ανυπότακτος κι αν κολάκευες λιγάκι τον άρχοντα, δε θα ήσουν αναγκασμένος να τρως συνέχεια φακές.» Ο Διογένης ...



ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ
Μήπως αρχίσει τις μετάνοιες.
Σε κάποιο ταξίδι του ο Χότζας μπαίνει να περάσει τη νύχτα του σ’ ένα παμπάλαιο χάνι. Πέφτει για ύπνο αλλά από το φόβο και την αγωνία του δεν μπορεί να κλείσει μάτι. Όλη νύχτα, από το ταβάνι ακούγονται θόρυβοι σαν να τρίζουν τα δοκάρια της σκεπής.
Το πρωί, πολύ νωρίς, κι ενόσω ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το ετοιμόρροπο κτήριο, συναντάει ...




ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ
Σκορπιός και Μοναχός
Δύο μοναχοί έπλεναν τις κούπες τους στο ποτάμι, όταν είδαν έναν σκορπιό να πνίγεται. Ο ένας μοναχός, αμέσως τον άρπαξε και τον άφησε δίπλα στην όχθη. Κατά την διάρκεια, ο σκορπιός τον τσίμπησε.
Καθώς συνέχισε να πλένει την κούπα του, ο σκορπιός και πάλι έπεσε στο νερό. Ο μοναχός και πάλι τον έσωσε, ενώ ο σκορπιός και πάλι τον τσίμπησε.
Ο άλλος μοναχός τον ρώτησε «αδελφέ μου, ...

ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ
Το ρολόι που σταμάτησε στις επτά
Σ' έναν από τους τοίχους του δωματίου μου κρέμεται ένα ωραίο παλιό ρολόι που δεν δουλεύει πια. Οι δείκτες του, σταματημένοι, δείχνουν πάντοτε την ίδια ώρα: εφτά ακριβώς.
Σχεδόν πάντα, το ρολόι είναι μόνο ένα άχρηστο διακοσμητικό πάνω σ' ένα ασπριδερό και άδειο τοίχο. Ωστόσο, υπάρχουν δύο στιγμές στη διάρκεια της ημέρας, δύο φευγαλέες στιγμές, που το παλιό ρολόι μοιάζει να ανασταίνεται από τις στάχτες του σαν το φοίνικα.

ΤΗΣ ΕYΗΣ
Η πεταλούδα που δεν πέταξε ποτέ.
Καθισμένος σε καρέκλα ύπνου
παρατηρώ ένα σκουλήκι να ανεβαίνει σέρνοντας το μεγάλο κορμό της
βελανιδιάς. Τα μάτια μου έμειναν εκεί καρφωμένα
με μια αγωνία στις άκρες του χρόνου
Κι έτσι πέρασαν οι μέρες
τα χρόνια
η ζωή
και το σκουλήκι κλεισμένο στο άσπρο κουκούλι της μαγείας του άρχισε να
μεταμορφώνεται σε μια πανέμορφη πεταλούδα ...

ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Η ιστορία με την αλατένια κούκλα
 Μια μέρα ρώτησε τον Νασδρεντίν Χότζα ένας μαθητής του: Πες μου δάσκαλε, πως θα μπορούσες να περιγράψεις τη δουλειά ενός αναζητητή της Αλήθειας;
Ο Νασδρεντίν κοίταξε για λίγο σιωπηλός το μαθητή του κι ύστερα χαμογέλασε πονηρά και του είπε: «σαν την ιστορία της κούκλας από αλάτι». «Δηλαδή;» ρώτησε ο μαθητής απογοητευμένος, νομίζοντας ότι ο δάσκαλος τον κοροϊδεύει.  «Άκου την ιστορία, λοιπόν, είπε ο Νασδρεντίν, όχι όμως με τα αυτιά σου, αλλά με την καρδιά σου.
Και να η ιστορία που είπε ο Νασδρεντίν.

ΤΗΣ ΣΑΒΒΙΝΑΣ
Η ιστορία ενός μολυβιού (του Paolo Coelho,)

Το παιδί κοιτούσε τη γιαγιά του που έγραφε ένα γράμμα. Κάποια στιγμή τη ρώτησε:
- Γράφεις μια ιστορία που συνέβη σε εμάς; Και μήπως είναι μια ιστορία για μένα;
Η γιαγιά σταμάτησε να γράφει, χαμογέλασε και είπε στον εγγονό της:
- Όντως γράφω για σένα, Ωστόσο, αυτό που είναι πιο σημαντικό κι από τις λέξεις είναι το μολύβι που χρησιμοποιώ. Θα ήθελα, όταν μεγαλώσεις, να γίνεις σαν κι αυτό.
Το παιδί, περίεργο, κοίταξε το μολύβι και δεν είδε τίποτα το ιδιαίτερο....

ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ
Ύμνος στην αισιοδοξία...

Η ζωή αγαπά αυτούς που την περιμένουν στη γωνιά του δρόμου, μ' ένα λουλούδι στο χέρι...Μπορεί να γονατίζεις, να σέρνεσαι, να ματώνεις...Ωραία! Δε χάλασε ο κόσμος... Έτσι συμβαίνει με τους ανθρώπους... Έχεις πάντα το χρόνο να σηκωθείς...Τ' αγάλματα μόνο δε λυγάνε...Γι' αυτό και γίνονται θρύψαλα...
" Πηγή: Το χρώμα του φεγγαριού-Α.Παπαδάκη...


ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ

Διαγωνισμός τραγουδιού

Μια φορά έφτασε στη ζούγκλα μια κουκουβάγια που είχε ζήσει αιχμάλωτη και εξήγησε σε όλα τα ζώα τις συνήθειες των ανθρώπων.
'Έλεγε, για παράδειγμα, ότι στις πόλεις οι άνθρωποι ταξινομούσαν τους καλλιτέχνες με βάση τη δεξιοτεχνία τους, με στόχο να ξεχωρίσουν τους καλύτερους σε κάθε τομέα - ζωγραφική, σχέδιο, τραγούδι..
Η ιδέα να υιοθετήσουν ανθρώπινες συνήθειες κέρδισε ...



ΓΙΑ ΤΟ ΓΙΑΝΝΗ
Ο κύκλος του 99
Ζούσε μια φορά και έναν καιρό ένας βασιλιάς. Αν και είχε τα πάντα ήταν συνέχεια θλιμμένος. Είχε και έναν υπηρέτη που ήταν συνέχεια πανευτυχής! Κάθε μέρα τραγουδούσε και χαμογελούσε! Στο κεφάτο πρόσωπό του υπήρχε πάντα ένα μεγάλο χαμόγελο και όλη του η ζωή ήταν ήρεμη και ευτυχισμένη.
Μια μέρα ο βασιλιάς τον φώναξε να τον ρωτήσει ποιο ήταν το μυστικό ...